SORUN CEVAPLAYALIM




>> 3 bin uzman doktor sağlıklı ilgili tüm soru ve sorunlarınızı cevaplayacak. İlk olarak hipertansiyon ve diyabetle ilgili soruları cevaplayan doktorlar ilerleyen günlerde bir çok kişiye yol gösterecek. Sizler için derlediğimiz soru ve cevapların bir bölümü aşağıya çıkarılmıştır.
>>
HİPER TANSİYON SORU-CEVAP
>>
SORU:Ailemde hipertansiyon var bende bikaç yıldır tansiyonumda yükselmeler var özellikle küçük tansiyonum 11 e kadar çıkıyor, büyük ise en fazla 15 oldu. Takibime göre regl dönemime 1 hafta kala çok sık rastlıyorum. Çok üzüldüğümde yükselebiliyor. Birde troid nodüllerim var bu şikayetlerimle hipertansiyonun ilişki nedir. Bana önerileriniz nedir? Şimdiden teşekkür ederim.
CEVAP:Kan basıncınızın düzenli izlenmesi ve gerekir ise ilaç başlanması uygun olacaktır.Kan basıncı profilinizin net belirlenmesi için 24 saatlik kan basıncı izlenmesi için cihaz takılması da gerekebilir. Eğer tiroid nödülleriniz aşırı tiroid hormonu salgılıyor ise bu kan basıncı yüksekliğinize katkıda bulunabilir
>>
SORU:Potasyum değerinin düşün çıkması nedeniyle bir süre sonra Sinoretik kesildi, Adalat Corono (60mg)verildi. Daha sonra yapılan MR-Anjiyografi sonucunda olumsuz bir şey çıkmadığından Adalat Corono kesilip yeniden sinoretik verildi. Ancak tansiyonum yine yüksek (11-15 civarında )seyretmektedir. Tansiyon hastası için bu değrler normal midir yoksa başka bir tedavi yolu var mıdır?
CEVAP:Şu an ulaştığınız kan basıncı değerleri hedef değerlerin üzerinde iprogramınızın güçlendirilmesi gereklidir.
>>
SORU:Sayın hocam annem 73 yaşında tansiyon ilacı kullanıyor, beslenme tablosunda neler olmalı...... potasyum vs. yardımcı olurmusunuz? Teşekkürler.İyi günler
CEVAP:Annenizin tuz kısıtlı,meyve ve sebze ağırlıkı,liften zengin yağdan fakir beslenmesi kan basıncı kontrölüne katkıda bulunur.
>>
SORU:1997 yılından beri tansiyon ilacı kullanıyorum ilacı içmemden dolayı problemim yok kollestırolum yuksekti ilaç kullandım şu anda duştu doktorum ilacı devamlı kullanmam gerektigini söyledi fat duşuk oldugu için eczaneler vermiyo ne yapmam gerekir
CEVAP:Kan basıncınızın kontrol altında olması sevindirici, Kan yağlarını düşüren ilaçlardan bazılarının kullanımında geri ödeme kuruluşunun ödeme politikalarından kaynaklanan bazı sorunlar var.Bunların zamanla düzeleceğini umuyorum
>>
SORU:Öncelikle bu duyarlı davranışınızdan dolaya sizleere çok teşekkür ederim sorum acaba bu yaşta ben de tansiyon olabilir mi? bazen nefes almakta zorluk gözlerde kararma hızlı bir kalp çarpıntısı özellille hızlı oturup kalpalarda gözlerde karama baş dönmesi oluyor beni bu konuda aydınlatırsanız gerçekten çok sevinirim şimdiden çok teşekkürler
CEVAP:Kan basıncı yüksekliği ileri yaşlarda artmakla birlikte her yaşta izlenebilen bir durumdur.Sizin yakınmanız varken kan basıncını ölçtürmeniz teşhis için yeterlidir.
>>
SORU:Merhabalar; Öncelikle böyle bi hizmet sunduğunuz için teşekkür ederim.. Benim sorunum, tansiyon hastası olup olmadığımı bilmiyorum doktor kontrollerimde olmadığımı söylemişlerdi gerçi.. ama buna rağmen benim tansiyonlarım 140/90 civarın seyrediyor.. Not:2005 yılında Böbrek transplantasyonu operasyonu geçirdim.. bu konuda herşey çok normal gşdiyor.. Kreatin:07 Üre:15-20 arası.. Böbreğiöşe ilgili hiç sorunum yokken tansiyonumun yüksek olması normalmidir ? Şimdiden çok teşekkür ederim.
CEVAP:Böbrek nakilli hastalarda farklı nedenler ile böbrek fonksiyonları iyi olsa bile hipertansiyon izlenebilir.Kan basıncınızın yakın takibi ile gerekir ise tansiyon ilacınızı nefroloji uzmanınız başlayacaktır.
>>

0 YORUM YAPILDI :